Samana and Rincon Bays
Dominican Republic
See the map

General Information about Samana and Rincon Bay

Samaná Bay is a bay in the eastern Dominican Republic. The Yuna River flows into the Samaná Bay and it is located south of the town and the peninsula of Samana. Its main features include protected islands that serve as nesting sites for pelicans and frigate birds, caves with pre-Columbian pictographs and petroglyphs and mangrove-lined river tributaries. In the winter, many whales calve in the bay.

Adjoining the bay is Los Haitises National park, very popular with national and international ecotourism visitors.

La baie de Samaná est située à l’est de la République dominicaine. La rivière Yuna se jette dans la baie de Samaná, se trouvant au sud de la ville et de la péninsule de Samaná. Ses principales caractéristiques comprennent des îles protégées, le lieu de prédilection pour la nidification des pélicans et des frégates, des grottes, avec des pictogrammes précolombiens et des pétroglyphes, et des affluents fluviaux bordés de mangroves. En hiver, il est possible d’observer de nombreuses baleines à bosse dans la baie.

Attenant à la baie, le parc national de Los Haitises est très populaire, attirant des visiteurs de l’écotourisme national et international.

Local Partners: http://www.samana.org.do/
Latest news about Samana and Rincon Bays